Představení kandidátů


Park Inn by Radisson Hotel Ostrava

Petr Frýdl

Popište jak se konkrétně projevuje společenská odpovědnost ve firemní strategii a kultuře Vašeho zařízení:

Společenská odpovědnost je pro nás od otevření hotelu v roce 2008 součástí našeho podnikání. Od otevření hotelu jsme si stanovili priority podpory v oblasti společenské odpovědnosti: - Být součástí Ostravy nejen umístěním hotelu, ale také sídlem naší firmy – platit daně lokálně. - Jednat vždy férově a v souladu se zákony. - Být vynikajícím zaměstnavatelem pro své zaměstnance, podporovat je v jejich volnočasových aktivitách, tak aby mohli být spokojeni v práci a následně tím byli spokojeni i naší hosté. - Podporovat lokalitu, v které podnikáme a podporovat ty, kteří neměli tolik štěstí jako naše firma a naši zaměstnanci; a z důvodů hendikepu nebo jiné nenadálé sociální situace si nemohou pomoci sami. - Být transparentní a dodržovat Etický kodex, který jsme si vytvořili. - Být nositelem znalostí a dovednosti, které předáváme lokálně dále v oblasti středních a vysokých škol a především při vzdělávání žáků odborných učňovských škol - Zaměřit se na zdravý životní styl, nabídnout zaměstnancům, hostům i našim sociálním partnerům aktivity přínosné pro jejich zdraví - Nezatěžovat přírodu a podnikat v souladu s ekologií Již v říjnu 2008 při slavnostním večeru u příležitosti otevření hotelu majitele vydražili šaty za 500.000,-Kč a tyto peníze věnovali regionální Mateřské školce v Ostravě Porubě na ČS Exilu (školkou pro děti s poruchou autistického spektra, či s vadami řeči) na vybudovaní rehabilitačních místností. Tyto priority a strategii naplňujeme každoročně již 9 let.

Popište, jak se Vaši zaměstnanci zapojují do společensky odpovědných aktivit:

Všichni zaměstnanci již při výběrovém řízení a nástupu do firmy jsou informováni o dobrovolnické činnosti všech zaměstnanců. Po nástupu do zaměstnání všichni noví zaměstnanci a brigádníci absolvují školení Zodpovědného podnikání, kde je seznamujeme se všemi aspekty práce v našem hotelu, především ekologii, sociálními aktivitami a dobrovolnictvím. Do aktivit hotelu se zapojují všichni zaměstnanci. Každoročně vykonají naši zaměstnanci kolem 900 dobrovolnických hodin.

Co je poskytováno Vaší společností zaměstnancům?

Co je poskytováno Vaší společností zaměstnancům?: Našim zaměstnancům poskytujeme tyto výhody: - Pro podporu týmovosti v pracovních týmech přispíváme zaměstnancům na teambuilding jednotlivých oddělení. Minimálně jednou ročně se každý pracovní tým hotelu sejde na některé zajímavé volnočasové aktivitě, která slouží k lepšímu poznání se a k vytvoření dobrých pracovních vztahů. Jedná se například o exkurze s výklady do pivovaru, vinařství. Dále návštěva solné jeskyně, sportovní aktivity, případně testování konkurence. Týmy si na svých poradách sami určí, co chtějí v rámci této aktivity absolvovat. - Ubytování a stravování v celé sítí našich hotelů po celém světě (3500 hotelů) za zaměstnaneckou cenu a to včetně stravování. Zaměstnanecká cena tvoří přibližně 30% ceny pro běžné hosty. Dále jsou to výhody při významných událostech: - Narozeniny- dárek, květiny. Při kulatém výročí 30,40 let poukázku v hodnotě 1000,-Kč, při narozeninách 50, 60 let – poukázku v hodnotě 3000,-Kč. Poukázka je dle vlastního výběru - Vánoce- každý zaměstnanec obdrží věcný dárek. - Svatba, narození dítěte – každý zaměstnanec, kterému se narodí vlastní dítě obdrží poukaz v hodnotě 3000,-Kč dle vlastního výběru, v případě svatby obdrží dárek v hodnotě 2000,-Kč. - Při odchodu do starobního důchodu obdrží zaměstnanec dárek – dárkový poukaz v hodnotě 5000,-Kč a náš hotel mu uspořádá firemní oslavu. - Firemní výročí – každý zaměstnanec po odpracování vždy 5 let v hotelu obdrží jako poděkování odznak Yes, I Can s diamantovým pinem. Za každých dalších odpracovaných 5 let obdrží další diamant. Dále jako poděkování za práci v hotelu obdrží také dle vlastní volby ubytování (jeden dvoulůžkový pokoj) v hotelu naší sítě zdarma s polopenzí a to pří výročí 5 let na dvě noci, při výročí 10 let na tři noci a pak po každých 5 letech o jednu noc navíc. - Zaměstnanecký večírek – každoročně organizujeme pro všechny zaměstnance a dlouhodobé brigádníky večírek na různé zajímavé témata. Tyto večírky jsou pro všechny účastníky zdarma včetně nápojů a jídla. - 1x ročně testování ubytování a stravy v našem hotelu – zaměstnanec může 1x za rok se svým partnerem zdarma otestovat naše hotelové služby zdarma (1 noc ubytování, snídaně, večeře) - Startovné na sportovní akce – kterýkoliv zaměstnanec požádá o úhradu startovného na sportovní akce – běh, plavání atd., hotel mu toto startovné proplatí - Zaměstnanec měsíce - Každý měsíc je vyhlašován zaměstnanec měsíce za nějakou neočekávanou snahu, iniciativu, skutek. Zaměstnanec měsíce obdrží dárkový poukaz. Z 12 zaměstnanců měsíců se v prosinci zvolí zaměstnanec roku. Ten jako odměnu obdrží pobyt na 3 noci v hotelu naši sítě dle vlastního výběru, včetně polopenze. - Vzdělávání zaměstnanců: zaměstnanci jsou pravidelně školeni na odborné znalosti. Školení a tréninky absolvují v ČR i v zahraničí. Každoročně se v průměru 10 zaměstnanců zúčastňuje naší mezinárodní korporátní školy – Business School, kde absolvují odborné školení, ale také manažerské a korporátní školení. Tyto školení se realizují v hotelech naši sítě po celém světě. - Několik našich zaměstnanců jsou trenéři Asociace hotelů a restaurací, vzdělali jsme je na vlastní náklady, aby mohli dále školit v oborech, na které jsou experti. - Každý zaměstnanec, který u nás pracuje déle než rok, dostane proplacené od hotelu jakékoliv vzdělávání dle vlastního výběru až do výše 50% nákladu na toto vzdělávání. Zaměstnanci v rámci této zaměstnanecké výhody studují Vyšší odborné školy, zdokonalují se v činnostech, které nesouvisí s výkonem jejich práce.

Jaké Vaše aktivity mají vliv na rozvoj regionů, okolí, komunit či společnosti?

Podpora mladých sportovců a sportu pro děti a mládež v MSK: - Rozsáhlou podporu věnuje náš hotel mladým sportovcům. A to již od založení hotelu. Za dotované nízké ceny ubytováváme dětské a mládežnické amatérské sportovní družstva, které se zúčastňují v Ostravě sportovních turnajů. Jedná se podporu mladých sportovců florbalu, basketbalu, džudistů, atd. . V roce 2015 jsme podpořili tyto malé sportovce částkou 127 828,- v roce 2016 to bylo částkou 118.807,- . V této podpoře budeme dále pokračovat. - Podporujeme každoročně také jako jeden z partnerů sportovní akci World Inline Cup Ostrava. *Podpora regionálního školství: Od roku 2008 spolupracujeme s odbornými školami v regionu a žákům těchto škol umožňujeme absolvovat v našem hotelu povinné školní praxe. Chceme podpořit lokální školy a umožnit žákům kvalitní praxi, tak, aby byli lépe uplatnitelní na trhu práce. Vyškolili jsme naše zaměstnance na Ostravské Univerzitě v oblasti Pedagogického minima pro práci s žáky. Spolupracujeme s těmito školami: Střední škola prof. Matějíčka Ostrava Poruba, Ahol – střední škola gastronomie, lázeňství a turismu, Střední hotelová škola Opava. Účastníme se školních akcí a dnů otevřených dveří těchto škol. Pro žáky organizujeme školení, zúčastňují se našich interních meetingů se zaměstnanci, mají stejné výhody jako zaměstnanci. 2x ročně organizujeme neformální setkání v hotelu s rodiči těchto žáků, ukazujeme jim pracoviště, na kterém se jejich děti vzdělávají. Počty žáků na praxích v jednotlivých létech - celoročně 2013 2014 2015 2016 2017 36 36 41 40 42 Naši zaměstnanci se věnují práci se žáky velmi často i nad rámec svých pracovních povinností. Odborní pracovníci našeho hotelu se zúčastňují školních soutěží jako porotci a firma podporuje školy i v rámci jejich školních aktivit. - Dále se zapojujeme i mezinárodních projektů - v rámci projektu Erasmus od roku 2013 působí na stáži v našem hotelu dva žáci Francouzského hotelového lycea vždy 2 měsíce v roce. Tito žáci jsou účastníci tohoto programu na škole: Ahol – střední škola gastronomie, lázeňství a turismu. Díky této stáži mohou naopak dva žáci z Aholu absolvovat stáž ve Francii. *Colours of Ostrava – podporujeme tento festival, zabezpečujeme ubytování pro organizační tým a úzce spolupracujeme s produkčním týmem. Dále viz bod 6. Podpora MŠ na Čs. Exilů, podpora Centrem sociálních služeb Ostrava, o.p.s – střediskem náhradní rodinné péče, den Onkologických dětí s Fakultní nemocnici Ostrava. *Podpora www. Světluška.cz - Kavárna POTMĚ – jsme partnery této akce v Ostravě.

Čím přispíváte k ochraně životního prostředí?

Školíme naše zaměstnance jak třídit odpady a jak s nimi pracovat. - Měříme pravidelně množství jednotlivých odpadů, které vyprodukujeme. Pokud se zvýší množství odpadu, snažíme se zjistit důvody a přijímáme opatření na snížení množství odpadu. Například z jednorázových marmelád na snídaních jsme přešli na větší balení. - Pravidelně 2x ročně odvážíme papír, který nasbíráme v naší firmě do základní ekoškoly v Raškovicích, peníze ze sběru papíru putují na ekologické aktivity školy. Celkem nasbíráme ročně 300kg papíru.

Jaká konkrétní opatření, aktivity, programy apod. jste uskutečnili v posledních 12 měsících? Jaký měl daný projekt, aktivita vliv na skupinu či prostředí, kterému byl určen?

Letošní 8. ročník Čertování naváže na spolupráci od roku 2008 s Mateřskou školkou v Ostravě Porubě na ČS Exilu (školkou pro děti s poruchou autistického spektra, či s vadami řeči). V roce 2009 jsme poprvé organizovali s touto školkou vánoční Čertování pro děti a rodiče z této MŠ. V roce 2010-2016 opakovaně spoluorganizujeme tuto akci a postupně je toto vánoční Čertování pro 220 dětí a rodičů z MŠ ČS. Exilu v Ostravě Porubě. Zaměstnanci našeho hotelu tuto akci připravují ve svém volnu jako dobrovolníci. Celkem poskytli naši zaměstnanci 480 dobrovolnických hodin. Velmi pozitivní vliv má tato aktivita na zúčastněné děti z MŠ, ale také na děti zaměstnanců. Děti z MŠ se dostanou do pěkného prostředí, paní učitelky se mohou věnovat programu Čertování a naši zaměstnanci zabezpečí vše ostatní. Přispívá to k pochopení různorodosti a týmové spolupráci. * Den onkologických dětí, letos 7. ročník: Od února roku 2011 jsme každoročně spoluorganizátory akce pořádané Fakultní Nemocnicí Ostrava, nadaci HAIMA Ostrava a Rádia Orion – Den onkologických dětí. Tato akce proběhla v roce 2012,2013,2014, 2015, 2016 a také v únoru 2017. Jedná se o odpoledne pro rodiče a děti z rodin, kde dítě je, nebo bylo onkologickým pacientem. Tito rodiče tráví dlouhé hodiny, dny a měsíce velmi izolovaně péči o tyto nemocné děti a nemají možnost si odpočinout, pobavit se s přáteli s podobným osudem, zrelaxovat se. - Akce má z tohoto důvodu dvě sekce, jedna je pro rodiče – většinou maminky těchto dětí – relaxace při masáži, úpravě nehtů, vlasů, kosmetické poradenství, floristika. V roce 2014 jsme si dali za cíl přilákat i tatínky dětí a z 0 se nám to povedlo na 6 tatínků, kteří se akce zúčastnili v roce 2016. V roce 2017 se zúčastnilo akce již 12 tatínku, pro které jsme připravili zajímavý program s návštěvou spřáteleného Ostravského pivovaru. - Druhá sekce je pro děti – děti se baví a hrají deskové hry, mají zábavný řízený program s moderátorem, tančí, navštíví je vždy vrcholoví sportovci z Ostravy (hokejisté Vítkovic, fotbalisté Baníku Ostrava, florbalisté Vítkovic) a mají autogramiádu pro tyto děti, děti mají malířské a výtvarné dílny s akademickou malířkou Jankou Brezinovou. Tato akce trvá vždy celé odpoledne, většinou 4-5 hodin Naše firma poskytuje prostory pro konání akce – 3 kongresové místnosti, pokoj pro maséra a kosmetičku– nápoje a občerstvení. Dále organizujeme výtvarné a malířské dílny, zabezpečujeme malířku – lektorku, její ubytování a nákup výtvarných potřeb. Zaměstnanci, podílející se na Dni onkologických dětí vykonávají vše ve svém volnu jako dobrovolnickou práci. Od roku 2011 jsme se celkově podíleli na této velmi potřebné a významné akci nejen finančně, ale i více než 700 odpracovanými dobrovolnickými hodinami našich zaměstnanců. Vliv této akce na skupinu dětí a rodin, které se potkaly s onkologickým onemocněním je velice významný. Odezva rodičů je obrovská a každoročně přibývá těch, kteří se akce zúčastňují. Po prezentaci této akce v Praze na setkání neziskových organizací společnosti HAIMA se v Praze začala před třemi lety dle tohoto vzoru organizovat podobná akce pro pražské děti a rodiče. Rodiče se nesetkávají jen v nemocnici, vzájemně si mohou sdělit své obavy, zkušenosti, navazujeme hodně přátelství. Rodiče, především maminky si mohou odpočinout a dělat věci, které pro péči o nemocné děti zanedbávají, věnovat se jedno odpoledne sami sobě s vědomím, že o jejich děti se starají jak zdravotníci, tak také dobrovolníci a děti mají zajímavý program. Pro děti je to příležitost vidět se i s lidmi, mimo zdi nemocnice, nechat si poradit o vlasech, které jim začaly růst – našimi kadeřníky, setkat se sportovci, hudebníky, protože na veřejné akce vzhledem ke své imunitě i několik let nesmí chodit. Několikrát naši zaměstnanci navázali při těchto setkáních přátelství, které vedly k vzájemnému setkávání se. * Spolupráce a seznámení se s problematikou onkologicky nemocných dětí a jejích potřeb vedlo k další spolupráci naší firmy s nadaci HAIMA OSTRAVA o.s. i v jiných oblastech. Například vroce 2014, 2015 a 2016 jsme se podíleli zabezpečením ubytování pro EXHIBIČNÍ UTKÁNÍ HC OLYMP, jehož výtěžek byl určený pro dětskou hematoonkologii. V roce 2017 podpoříme další utkání Exhibičního utkání HC Olymp, dále zabezpečíme občerstvení pro letní víkendové sportovní soustředění dětských onkopacientů. V této spolupráci budeme pokračovat i v dalších letech. Zároveň jsme na vánočním večírku pro zaměstnance v prosinci 2016 připravili soutěž se sbírkou a vybrali jsme 10.000,-Kč, které jsme odevzdali Haimě ve Fakultní nemocnici Ostrava. Tyto peníze budou použity na vybavení herny pro nemocné děti. * V roce 2014, 2015 a 2016 jsme zabezpečili ubytování pro účinkující na charitativní akci Beats4Kids. * V roce 2015 jsme začali dlouhodobou spolupráci s oblastí, která je na okraji zájmu společnosti, ale přesto je velmi důležitá a to s Centrem sociálních služeb Ostrava, o.p.s – střediskem náhradní rodinné péče. Pro tyto rodiny pěstounů jsme připravili v roce 2016 Vánoční setkání a tvořivé dílny. Dále jsme pro tyto děti a jejich pěstounské rodiče připravili v letošním roce Velikonoční tvořivé posezení. * Také jsme jak zaměstnancům, tak pěstounům, kteří měli zájem, zaplatili v roce 2016 startovné na běhu Craft Runfest Ostrava. Celkem se zúčastnilo v našich barvách 36 zaměstnanců hotelu společně s pěstouny a dětmi z pěstounských rodin. Pěstounské rodiny vytvořily jednu štafetu a do charitativního běhu PRO se zapojilo celkem 18 dětí s rodiči, za které jsme také uhradili startovné. V letošním roce jsme partnery tohoto běhu, který se uskuteční 24.9.2017 a již nyní víme, že účast bude za Centrum sociální péče – dvě štafety, 22 účastníků charitativního běhu a 6 účastníků dětského běhu. Naši zaměstnanci se tohoto běhu zúčastňuji včetně rodinných příslušníků, startovné platíme v rámci podpory zdravého životního stylu našich kolegů. Letos jsme k běhu vyzvali i ostatní ostravské firmy – vyvěsili jsme na atraktivní místa v Ostravě vyzývatelské billboardy.

Promítá se odpovědnost podnikání Vaší společnosti do odběratelsko-dodavatelských vztahů?

Jedním z kritérii výběrů dodavatelů je i Etický kodex a společenská odpovědnost. Při výběru dodavatelů se přesvědčujeme v jejich firmách, že tyto základní pravidla v podnikání dodržují. Neustále se snažíme naše dodavatele informovat o našich aktivitách v této oblasti. Informujeme je každořočně o naši certifikaci Green Key.

Šíříte myšlenku společenské odpovědnost mezi hosty Vašeho zařízení?

Na našich stránkách máme k dispozici hostům dvě běžecké tratě v Ostravě kolem hotelu, jedna je 4 a druhá 8 kilometrová. Naši zaměstnanci několikrát doprovázeli na požádání hosty na těchto trasách. - Vyzýváme naše hosty k třídění odpadu barevnými koši - Promítáme na všech hotelových televizích při příchodu hosta na pokoj ekologický film jak uspořit energie, vodu, třídit odpady. – video je v případě zájmu k dispozici - Pravidelně vyvěšujeme billboardy s výzvou pro veřejnost, účastnit se spolu s námi společenských aktivit v Ostravě – viz běh: Letos jsme k běhu vyzvali i ostatní ostravské firmy – vyvěsili jsme na atraktivní místa v Ostravě vyzývatelské billboardy:

Plánujete uskutečnit v příštích 12 měsících nějakou aktivitu podporující myšlenku CSR?

Chceme i nadále inzerovat naše aktivity a výzvy. Od 1.1.2018 budeme nabízet zdarma naše interní školení CSR v odborných hotelových školách, s kterými spolupracujeme dlouhodobě v rámci povinných školních praxí. Již nyní projevily zájem dvě hotelové školy.

Jak dlouhodobě udržitelné jsou Vaše současné či plánované projekty?

Podporujeme projekty jen dlouhodobě, jsou dlouhodobě udržitelné. - Všechny projekty výše uvedené podporujeme již minimálně 8 let. - Dva roky podporujeme tyto projekty: Centrem sociálních služeb Ostrava, o.p.s – střediskem náhradní rodinné péče a www.svetluska.net Všechny projekty, které podporujeme, a jsou výše uvedené, se zavazujeme podporovat dlouhodobě, to znamená 10 a více let – po dobu existence našeho hotelu a naší firmy. Kvalita výběru projektů, které v oblasti Společenské odpovědnosti podporujeme, má vliv na dlouhodobost. Žádný z těchto projektů za 9 let naší podpory neskončil.